درباره xbox 720 درباره xbox 720
تاریخ : سه شنبه 7 تير 1390
نویسنده : Oda Pardeks

درباره xbox 720

 
ایکس باکس 720 شرکت مایکروسافت تا سال 2012 روانه بازارهای جهانی می شود.



به گزارش عصرارتباط، کنسول بازی Xbox مایکروسافت به خوبی توانسته در میان مصرف‌کنندگان ایرانی جایی برای خود دست و پا کند و سادگی استفاده و سرعت بالای پردازش داده‌های گرافیکی آن به رقیب اصلی خود یعنی Play Station سونی نشان می‌دهد که شهرت همه چیز نیست. دستگاه Xbox 360 مایکروسافت هم اکنون در سه مدل پایه، عادی و پیشرفته ساخته می‌شود که هرکدام برای گروه سنی و قشر خاصی از علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری طراحی شده‌اند اما اخیرا شایعاتی بر سر زبان‌ها جاری شده که مایکروسافت مشغول طراحی و ساخت کنسول بازی جدیدی است که در حال حاضر Xbox 720 نام گرفته و تا دو یا 3 سال آینده به بازار می‌آید.
 

براساس گفته رابی باخ- رییس بخش تجهیزات سرگرمی ‌مایکروسافت- ایده ساخت Xbox 720 حتی قبل از ساخت Xbox 360 به ذهن طراحان رسیده پس زیر سوال بردن ساخت این دستگاه عملا بی‌معنا است. این مقام مسوول همچنان افزوده که در زمینه ساخت کنسول بازی بعدی نیز تصمیم بر اول بودن است و همین اول بودن برای Xbox 360 چنین موفقیت‌هایی به ارمغان آورده است.دستگاه Xbox 360 در بدو ورود خود به بازار تقریبا 200دلار ارزان‌تر از PlayStation3 بود و همین امر موفقیت زیادی برای محصول مایکروسافت به همراه داشت. داشتن قیمت کم‌تر همیشه به فروش بهتر یک وسیله کمک می‌کند حتی اگر به معنای فدا شدن تعدادی از قابلیت‌های دستگاه باشد. مایکروسافت در کمال ذکاوت برخی ویژگی‌های نه‌چندان مهم همانند دیسک‌خوان بلو-ری و سیستم وایرلس را از لیست توانایی‌های Xbox 360 حذف کرد اما به نظر نمی‌رسد در زمینه قابلیت‌های پردازشی و گرافیکی فداکاری زیادی کرده باشد و با به‌کارگیری پردازنده تصویری ساخت ATi که پایپ‌لاین‌های کارآمد‌تری نسبت به رقیب سونی دارد لذت بازی‌های گرافیکی سریع و حجیم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در زمان ساخت این مدل هنوز نتایج نبرد فرمت‌های HD-DVD و BluRay مشخص نشده بود اما اکنون که می‌دانیم بلو-ری برنده شده اطمینان کامل داریم که دیسک‌خوان بلو-ری در لیست مشخصات Xbox 720 خواهد آمد. انتقال یک بازی رایانه‌ای روی یک DVD معمولی 7/4 گیگابایتی چندان معنا‌دار نیست و با پیشرفت فناوری ساخت بازی‌ها، نیاز به حجم بیشتر به خوبی حس می‌شود.



ارایه و انتشار قابلیت‌های پردازشی دستگاهی که تا 2 یا 3 سال آینده به بازار می‌آید امکان‌پذیر نیست آن هم در عصری که هر سخت‌افزار پس از چند ماه قدیمی ‌شده و با نسلی دیگر جایگزین می‌شود. بنابراین تیم طراحی Xbox 720 مشغول تخمین‌زدن روند پیشرفت سخت‌افزار‌های پردازشی هستند. براساس شایعات یک قرار‌داد تجاری میان مایکروسافت و اینتل امضا شده و قرار است مغز متفکر Xbox 720 توسط اینتل ساخته شود اما عده‌ای بر این باورند که همکاری دیرینه IBM و مایکروسافت سرانجام در استفاده از پردازنده‌ای ساخت IBM نمود پیدا خواهد کرد و کاندیدای اصلی این حادثه، پردازنده سرور دو هسته‌ای IBM با نام Power6 و سرعت 7/4 گیگاهرتز است. بسیاری از طرفداران Xbox360 با شنیدن نام 720 به این چالش بزرگ رسیدند که آیا با ساخت دستگاه جدید‌تر، مدل قدیمی‌تر به فنا خواهد رفت؟ به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی هرگز به وقوع بپیوندد چراکه با سرمایه‌گذاری کلانی که مایکروسافت برای ساخت Xbox360 انجام داده عمری حدود 6 تا 7 سال برای آن عمری بس کوتاه خواهد بود. به نظر می‌رسد با ساخت Xbox 720 مدل قبلی با قیمت ارزان‌تری به فروش برسد و لیست بلند و بالایی از بازی‌های مخصوص آن برای انتخاب تازه‌کارها در دسترس باشد. بدیهی است که با وجود این همه بازی جالب توجه هیچ‌کس به فکر خرید دستگاه جدیدی که با بازی‌های قدیمی‌ سازگار نباشد نخواهد بود و به همین دلیل Xbox 720 با بازی‌های Xbox 360 سازگاری کامل خواهد داشت.



دستگاه Wii نینتندو با کمک ریموت مخصوص خود یا همان WiiMote در میان خانواده‌ها به خوبی پذیرفته شده و نظر به این‌که بوی سود از هر جا که بلند شود سازندگان به همان سمت کشیده می‌شوند، طراحان مایکروسافت نیز در حال کار روی یک کنترلر دارای شتاب‌سنج با نام مستعار Newton هستند. این کنترلر قرار است برای Xbox 360 نیز ساخته شود اما مدل پیشرفته‌تر آن مختص Xbox 720 خواهد بود. هم اکنون مدل Elite یا پیشرفته Xbox 360 با خروجی HDMI به فروش می‌رسد و مدل‌های پایین‌تر فاقد آن هستند اما داشتن خروجی HDMI در تمامی‌مدل‌های Xbox 720 حتمی ‌است. تا 2 یا 3 سال آینده هر فردی در خانه خود به اینترنت مجهز خواهد بود و بنابراین مایکروسافت می‌تواند از این پدیده به نفع خود سود برد. به این ترتیب که پس از خرید بازی باید با پورتال Xbox Live آن را فعال کرد تا امکان استفاده وجود داشته باشد. همچنین عدم وابستگی Xbox Live به پلتفرم کنسول نشان می‌دهد که امتیاز‌های کسب شده توسط کاربر پس از یک عمر بازی با Xbox 360 در پروفایل او ذخیره خواهد شد و امکان ادامه در Xbox 720 نیز ممکن خواهد بود. در حال حاضر تمامی ‌نکات قید شده در این گزارش در حد حدس، گمان و شایعه است بنابراین اگر می‌خواهید با مشخصات دیگر Xbox 720 آشنا شوید فقط گذر زمان می‌تواند به کمک شما بشتابد.

 

 

   

 

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.

 

 

 

   

 

 

 

 

 

تصاویری از ساخت این دسته

 

 

 

   

 

 

 

 

طرح برنامه ریزی شده ایکس باکس 720 


   

 

 

 

ایکس باکس 360 مینی 

 

 


 

 

 

 

 

 

 
   



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید